KINCIR AIR

KINCIR AIR


Gambarajah A



Gambarajah B

Projek ini merupakan salah satu projek pengganti solar(menggunakan tenaga cahaya) iaitu kincir air(menggunakan tenaga air) merupakan salah satu sumber tenaga semulajadi.... Air yang deras di perlukan untuk menggerakkan mekanikal ini(motor dynamo). Motor dynamo akan mengeluarkan arus untuk mengecas battery 12vdc dan menggantikan voltan dc kepada ac.. Litar yang terlibat dalam projek ini ialah
A)  Charger controller
B)  Inverter circuit

*semakin laju kincir berpusing semakin cepatlah battery akan penuh*

20 ulasan:

  1. Dimanakah sy boleh dapatkan motor dynamo?

    BalasPadam
  2. dimana sy boleh beli motor dynamo??please..

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya ada jual... sila email di pizoelectronic@gmail.com

      Padam
    2. Saya berminat projek ni.bp harga ni bang.

      Padam
    3. Ini email sy sheena.anwar25@gmail.com

      Padam
  3. saya berminat dengan projek ini.... emailkan di ahmadfakhrudin04@gmail.com

    BalasPadam
  4. salam,
    saya amat berminat dengan projek ini,
    boleh en tolong saya utk mmbuat final projek dengan menghantarkn proposal n detail kepada email saya "mohdarifcekodok@yahoo.com" kerja sama en amat saya hargai..terima kasih.

    BalasPadam
  5. salam,
    saya amat berminat dengan projek ini,
    boleh en tolong saya utk mmbuat final projek dengan menghantarkn proposal n detail kepada email saya "najwa9351@gmail.com" kerja sama en amat saya hargai..terima kasih.

    BalasPadam
  6. assalammualaikum .
    saya berminat dengan projek ini . boleh en hantar kan proposal projek ini ? 'azizulapek@gmail.com'
    terima kasih

    BalasPadam
  7. saya amat berminat dengan projek ini,
    boleh en tolong saya utk mmbuat final projek dengan menghantarkn proposal n detail kepada email saya "wanie2392@yahoo.com" kerja sama en amat saya hargai..terima kasih.

    BalasPadam
  8. bro berape harga projek ni

    BalasPadam
  9. Apa khabar!
    saya amat berminat dengan projek ini !
    boleh hantar kan proposal projek ini ? detail kepada email saya "yowlunion@gmail.com" Thank You...

    BalasPadam
  10. saya berminat dgn projek kincir air ini... boleh email saya di
    shareezal@yahoo.com

    BalasPadam
  11. Saya berminat dgn projek ini. Bole hantar yg lbih detail at email sy angah.dyra@ymail.com

    BalasPadam
  12. salam,
    saya amat berminat dengan projek ini,
    boleh en tolong saya utk mmbuat final projek dengan menghantarkn proposal n detail kepada email saya "chariotmaker@yahoo.com"
    terima kasih banyak2 tuan.

    BalasPadam
  13. Sy berminat dgn projek ini ..boleh hantarkan sy proposal ini?

    BalasPadam
  14. saya berminat dengan projek ini boleh hantar proposal dan details tentang projek ini ke email sy ( azrulewan@gmail.com )

    BalasPadam
  15. Salam, saya brminat dgn projek. Boleh bg dgn detail tntang projek ini

    judinazid@gmail.com

    BalasPadam
  16. salam .. saya berminat dengan projek ini bolehkah saya ingin tahu lebih detail tentang projek ini. boleh saya dapatkan hanya harga proposal dan barang2 projek ni.? nisanordin_93@gmail.com

    BalasPadam
  17. p/s pm harga + postage (msia) ke dewapuaka@gmail.com

    BalasPadam